Miről is szól ez a blog?

Egy kis "rólunk" egy kis irodalom, egy kis képzőművészet és 69 fejezetnyi történet "Hanna ment Szingapúr" címmel arról a két évről, amit a lányom az United World College ösztöndíjával Ázsiában töltött.

A JOBB OLDALI SÁVBAN:

" BEMUTATKOZÁS ÉS ALKOTÁSOK" címszó alatt kedvedre válogathatsz!

Biztonsági öveket bekapcsolni!

Jó olvasást!

-------------------------------------------------------------------------------


2014. május 16.

H A N N A  M E N T  S Z I N G A P Ú R




68. FEJEZET




( Szerző: Dreska Ildikó )

Elnyerte a legjobbnak járó: Gavin Waddell ART díjat, Mind a két lányomnak sikerült, Az én anyák napom, Vége a sulinak-beszámoló az érettségiről, Bolondballagás, Hippi szülinapoztak, Leavers day-leavers night, II. Erzsébet királynő ellátogatott az UWC Atlanticbe, Érdekességek

"Egyetlen napot sem élhetsz meg anélkül, hogy ne lennél hatással a körülötted lévő világra, másokra. Mert minden, amit teszel és nyújtasz másoknak, az számít! Egyedül Te döntöd el, hogy mi legyen az...."


Elnyerte a Gavin Waddell ART díjat:




Mind a két lányomnak sikerült:
Egyik erre-másik arra...



Hanna élete egy újabb ösztöndíjjal, (USA)  Portlandban folytatódik, a Lewis and Clark-on: Ha még nem olvastad, akkor megteheted, ha ezen a lapon lefelé görgetsz a 67. fejezethez vagy ITT!.


A kisebbik lányomat, Danát pedig felvették a Vasvári Pál Gimnázium, hat osztályos emelt németes tagozatára. Csak a Vasvárit és csak a németes osztályt jelöltük meg, mivel ő már hat éve tanulja a németet (elsőtől kezdve heti 5 órában), így először a cél: a német nyelv tökéletessé fejlesztése.






Az én anyák napom:


Dana kreatív ajándéka

és

Még fel nem talált kategóriájú - rendkívül kreatív-Anyák Napjára kapott versem:)
(ami mellé még stílusosan, érettségi előtt 1 nappal, matek füzet lapból sk. hajtogatott origami rózsa is dukál, skypon)

Írta: Varga Hanna 
Anyának

Belédbújtam én egy napon,
S tetszett a szállás,
Maradtam még pár hónapot.

Húsod, véred adtad,
Táplált a köldök-kötelék,
kinőttelek lassan.

Mocorogtam, szabadultam,
Megszenvedtél érte
Hogy a külvilágra jussak.

Szépen cseperedtem
Én – Morzsi - a csöppnyi gyerek,
Hamar megelevenedtem.

A rosszaságom nőttön nő,
Mégis megbocsátasz,
Ezért vagy te igazi hős.

Szabadon engedtél,
Bízol bennem és támogatsz,
Szereteted kísér.

Nincs elég szó köszönetre,
Így hát csak örülök
hogy a gólya hozzád ejtett le.


Vége a sulinak és beszámoló az ÉRETTSÉGIRŐL:




Hivatalosan 2014. április 21.-én (ami nálunk Húsvét hétfő) lett véglegesen vége a tanításnak.
2014. május 5.-én (uu. mint Magyarországon) kezdődtek meg az érettségik.

Érettségi tárgyai:

- emelt rajz, emelt angol nyelv és irodalom, emelt biológia, emelt ázsiai - és világ történelem, 
- közép matematika, közép spanyol nyelv

Hannának most már "csak" írásbeli érettségije volt, mert  a szóbeliket időközben megcsinálta. 
A IB nemzetközi érettségi rendszere egészen más, mint (akár) a magyarországi érettségi.


Érdemes végig elolvasni ezt a fejezetet, és érdemes egy kicsit összehasonlítani a két fajta érettségit és a követelményeket!




Ahogy mi tapasztaltuk: ( néhány jellemző, és teljes összegzés)


- Szakdolgozatot kell írni! 
(Ő Salvador Dalíból írta)

- Sem az írásbeliket, sem a szóbeliket nem értékelik helyben. A szóbeliket magnóra veszik és továbbítják a Nemzetközi Érettségi Bizottság Központjába.  
- Az érettségi jegyeket tetszőleges kiválasztás alapján moderálják. Azaz pld. kiválasztásra kerül egy tanár és az általa tanított tárgy és több ember külön ad egy tanuló munkáira osztályzatot, többen ellenőrzik és végül több ember értékeléséből születik meg a végső jegy. Ami akár rosszabb is lehet, mint ami először volt. 
Itt szigorú szabályok mellett, olyanok értékelnek, akik soha, semmilyen körülmények között nem találkoztak a tanulókkal. (Londonban)
- Nincs puskázás, nincs súgás, a legkisebb rajtakapás esetén azonnal felfüggesztik az illető érettségijét.

Néhány szabály ami Szingapúrban egészen biztosan létezik:

- Tilos a vizsgára kapucnis pulóverben menni, azért hogy nehogy valaki a kapucniba rejtsen valamit.
(egyébként itt nem illetlenség az ilyen pulóver, mert a kapucnis fekete, iskolai feliratos pulcsi az egyenruha része)
- néma csendben kell dolgozni
- egyes padok , pontosan kicentizve minden irányba egymástól
- aki a zsebében bármit magával visz, máris megbukott (bármit!)
- a felügyelők folyamatosan járkálnak és minden be van kamerázva
- ha a karodra, lábadra írsz egyetlen szót, képletet, megbuktál
- átlátszó, egyen zacskóban vihetsz be tollat, ceruzát, radírt, vonalzót (tolltartó tilos)
- bevihetsz egy kis üveg vizet magaddal, a palackot a lábad mellett a földön tárolhatod és a palackról le kell venni a címkét, ( hogy nehogy arra legyen bármi felírva)
- a mosdóba csak kísérővel mehetsz ki
stb...

Érdekességek az egyes tárgyakkal kapcsolatban:

- Emelt rajz: 
Három részből tevődik össze a jegy értéke:
1. Egy mini kiállításon kell végigvezetni a tanárt. A kiállítás tárgya a diák két éves stúdió munkája. 
A tanárt kell tulajdonképpen idegen vezetni és szakmailag beszélni a saját munkákról. Ezen a kiállításon a tanáron kívül egy személy vehet részt, aki az operatőr.
2. A rajz könyv a diák két éves szakmai munkájával.
3. A két év stúdió munkái.

- Emelt biológia:
1. Labor vizsga
2. Kutatás
3. Első írásbeli vizsga tesztes
4. Második írásbeli vizsga adat elemzés
5. Harmadik írásbeli vizsga  opció (esszé)
(itt tehát három írásbeli vizsga is van. Általában egy vizsga két órás, ezek közül kettő lehet egy napon is, egy pedig egy másikon,  de lehet három különböző napon is mind a három)

- Emelt történelem:
1. Kurzus munka (esszé)
2. Első írásbeli vizsga forrás elemzés
3. Második írásbeli vizsga világ történelem
4. Harmadik írásbeli vizsga ázsiai történelem
(szintén egy vizsga két órás és kettő lehet egy napon is. Neki konkrétan szerdán volt egy két órás matek vizsgája és utána még két db történelem vizsga).

- Közép szintű matematika:
1.  Kurzus munka (amit ő az amúr leopárd konzervációjából írt/elemzett/számolt)
2. Első írásbeli vizsga amihez nem lehet számológépet használni (Brutálisan nehéz volt mindenki szerint)
3. Második írásbeli vizsga amihez szabad számológépet használni

- Spanyol nyelv:
1. Kurzus munka
2. Szóbeli 2db.
3. Írásbeli 2 db (olvasás és írás)

- Emelt angol nyelv és irodalom:
1. Szóbeli vizsga angol irodalom
2. Szóbeli vizsga angol nyelvtan
3. Kurzus munka
(Interjú, A retorika Obama beszédeiben, Petíció Paksról, atomfizikával fűszerezve =ezeket a témákat ő választja)
4. Első írásbeli vizsga Antigoné
5. Második írásbeli vizsga Emma Donoghue: A szoba (ami egyébként az egyik kedvenc könyvem is)

Teljesen más szempontok szerint, teljesen más megközelítésben, sokkal mélyebben és kritikus gondolkodásmóddal fűszerezve kell elemezniük. Az esszé írásnak szigorú szabályait alkalmazva.  (Én eddig azt hittem, hogy a kisujjamban van a mű elemzés, azok után ahogy a lányom skypen elmondta, hogy ők hogyan elemeznek, rájöttem, hogy halvány lila-gőzöm sincs róla és amit én tanultam az egy unalmas, sablonos és un. csak felső rétegű - és nem mélyreható - elemzés, ... és még mennyi szempontból és szemszögből lehet vizsgálni egy művet és mennyire kreatívnak kell lenni egy ilyen feladat tökéletes megoldása közben)

Hanna május 5.-15.-ig folyamatosan érettségizett (és ezek már csak az írásbelik voltak), aztán most van egy kis szusszanás és a ballagása előtt egy nappal 23.-án van az utolsó érettségije, ami spanyol írásbeli.

Szerintem embertelenül sokat tanult, nem csak most, de ebben a két évben összesen. 

Az eredményeket kb. egy hónap múlva tudjuk meg vagy kicsit később, de érzései szerint remélhetőleg a maximumot tudta nyújtani. 
Azaz - matek kivételével- , mindenből hetesre gyúrt :) 

Elmondhatatlanul büszkék vagyunk rá! Én, az egyébként általában szintén mindenben maximalista, ennek az eredménynek a háromnegyedével is elégedett lettem volna, ő azonban nem! 
A  "Csakazértis" lendületével nézett farkasszemet a nemzetközi érettségivel. 

Én hogy viseltem az érettségi időszakát? 
Tele izgalommal, tele nem alvásokkal, tele hajnalok-hajnalán egy kérdésre :"Na, hogy sikerült?" válaszra várásokkal. És tele megnyugvással a "Szuper jó. nagyon jól!"-ok után.

Minden este lefekvés előtt átgondoltam Szingapúrba,  buksit simogattam, megölelgettem és megígértettem az égiekkel, hogy vigyáznak rá!






International Baccalaureate - Nemzetközi Érettségi 
( részletes ismertető )

 "Az International Baccalaureate (IB, nemzetközi érettségi) nem csak egy a számos középfokú végzettség közül. Már a képzésben kitűzött célok is figyelemre méltóak, de még inkább azok konkrét megvalósítási formái, melyek markánsan eltérnek a megszokottól, a Magyarországon alkalmazottaktól.

Két ellentétes szempontot, a jó értelemben vett komplexitást, a "teljes ember" nevelésére való törekvést és az érdeklődési körnek megfelelő szakosodást sikerült párját ritkítóan ötvözni az IB-ban. Ráadásul mindezt egy olyan formában, melyet sok ország adaptálhatónak talált, számos iskolában bevezetésre került, beleértve a legfejlettebb, de a fejlődő országokat is.

A 16-19 éves korosztály számára meghirdetett két éves program befejezéseként teszik le a tanulók a Nemzetközi Érettségi vizsgáit. A célokról, általános elvekről érdemes idézni az IB. központ idevágó kiadványát:

"...Úgy tervezték, hogy egy átfogó, magas követelményeket támasztó, de ugyanakkor a világ bármely tájáról érkező jó képességű diák számára elvégezhető tanulmány legyen. Az, hogy kizárólagosan egyetlen ország rendszerére sem építették, kifejezi az alapítók azon szándékát, hogy a különböző nyelvi, kulturális és tanulmányi háttérrel érkező tizenéveseknek olyan intellektuális, szociális és kritikai perspektívát adjon, ami elengedhetetlen a rájuk váró felnőtt világban...

...A teljes ember nevelése különös jelentőséget kap a huszonegyedik század küszöbén, amikor a robbanásszerűen növekvő tudásanyag az általános képzés eddig alkalmazott módszereit egyre inkább megkérdőjelezi. A mai kor fiataljai az alternatívák dzsungelével kerülnek szembe, ezért lényegbe vágó, hogy tanulmányaik biztosítsák számukra azokat az értékeket és lehetőségeket, amelyek képessé teszik majd őket a megfontolt választásra. A különböző diszciplínákban hozzáférhető információk súlya oly hatalmas, hogy az oktatás enciklopédista megközelítése alkalmatlan. A tanulási folyamat elsajátítása legalább olyan fontos, mint maguk az egyes szakterületek ismeretei..."

Mindezek a gondolatok az IB. keretein belül a következő konkrét alakot öltik:

A diákok már a kezdet kezdetén több szabadsággal rendelkeznek, mint egy hagyományos középfokú oktatási rendszerben, hiszen tantárgyaikat - a megadott kategóriákon belül - maguk választhatják, s ennek során heti órarendjüket, programjaikat is maguk szervezik. Ezért is nevezik az IB programját félig-meddig az egyetemit idézőnek. A tanulók mindenesetre jó gyakorlatot szerezhetnek az önálló döntés, a "szakosodás" terén.

 A tantárgyakat hat csoportból kell kiválasztani, mindegyikből egyet. A hat tantárgynak legalább a felét, de legfeljebb négyet magasabb óraszámban kell tanulni , ami természetesen komolyabb követelményeket is jelent, és lehetőséget a "szakosodásra". A tanrendben összesen 240 óra jut egy magasabb szintű (Higher level, HL), és 150 óra egy alacsonyabb szintű (Subsidiary level, SL) tárgyra, ahol egy óra 80 perc tanítási időt jelöl.

A hat kategória a következő: 

"A" nyelv (anyanyelvi szintű tudást követel), amely tekintélyes világirodalmi részt is magába foglal
"B" nyelv (második vagy idegen nyelv), vagy egy másik "A" nyelv
Társadalomtudományok pl.: történelem, földrajz, filozófia, pszichológia, antropológia, szervezéstan stb.
Matematika, melyet négy különböző szinten lehet tanulni.
Természettudományok pl.: biológia, kémia, fizika, környezetünk és védelme stb.
Egyike a következő lehetőségeknek:
művészetek és tervezés, zene, klasszikus nyelvek (görög és latin), számítógépes tanulmányok
az iskola által szervezett program, melyre külön szabályok vonatkoznak
az első öt csoportból egy újabb tárgy.

A fenti felsorolásban a tantárgyak nem teljes számban szerepelnek, hisz a felsorolás az általános IB-program rendszerét mutatja, s az egyes csoportokból eltérő számú és fajta tárgyak érhetők el a UWC-k mindegyikében.

Az oktatás - és a vizsgáztatás - nyelve az utolsó négy kategóriában háromféle lehet: angol, francia vagy spanyol (a UWC iskoláiban ez többnyire az angol). A vizsga teljes anyagát az egyes iskolák a londoni központba küldik javításra. Az írásbeliket faxon, a szóbeliket hangkazetttán továbbítják. A bírálóbizottságban 20 ország meghívottjainak irányításával értékelik az érettségi dolgozatokat és feleleteket.

A számonkérés mind belső, mind külső elemeket magában foglal. A legtöbb esetben a végső jegy kialakításában nem csak a szóbeli vagy írásbeli vizsgán nyújtott teljesítmény a mérvadó. A természettudományoknál például a kötelező laboratóriumi gyakorlatok tanár által megajánlott jegye húsz százalékot nyom a latban. (A tanárnak a jegyekkel együtt el kell küldenie egy-egy tanuló jegyzőkönyvét is, hogy a különböző iskolákban az értékelés ne térhessen el drasztikusan. Ez a központ "moderátor" szerepe.)

Az osztályzás hétfokozatú listán történik:
1: nagyon gyenge, elfogadhatatlan
2: gyenge, elégtelen
3: közepes - közelít az elégségeshez, de még nem az
4: elfogadható - ez az első ún. "átmenőjegy"
5: jó
6: nagyon jó, dicséretes
7: kitűnő 

Az osztályzás szigorú rendje az elitiskolák követelményéhez igazodik. A jó jegyek eléréséhez itt már nem elég a kurzus óráin megismert anyag visszaadása -ez, még ha tökéletes is, a négyes-ötös szintet nem haladhatja meg -, a legjobb osztályzatok eléréséhez bizonyos fokú kutatómunka, határozott, önálló gondolat szükséges. A hetes jegy elég ritka, a statisztikai adatok szerint tantárgyanként az összes vizsgázó hét - kilenc százaléka szerzi csak meg. A leggyakoribb jegy a négyes és az ötös (26-26%). (Saját megjegyzés: Szingapúrban ciki, kellemetlen ha valaki négyes vagy ötös, ezt itt egyáltalán nem tolerálják!)

Bizonyos egyetemek a felvételihez olyan tárgypárosítást követelnek meg, amit a vázolt keretek nem tennének lehetővé (pl.: fizika, kémia, biológia). Ekkor az egyetemtől kapott írásos bizonylatot csatolva lehet egyéni tanrendet kérni az IB központtól.

Arra is lehetőség van, hogy a diák egy további, hetedik tárgyat tanuljon.Erre viszonylag ritkán kerül sor, mert a szokványos középiskolai terhelésnél itt sokkal több jut egy tárgyra.

A tantárgyak felsorolásával azonban az IB még egyáltalán nem teljes. A két éves képzés ideje alatt minden leendő vizsgázónak eleget kell tennie a következő kötelezettségeknek is:

EXTENDED ESSAY - Egy komoly felkészültséget igénylő, terjedelmes esszé megírása.Ezt a kb. 4000 szavas tanulmányt önállóan kell elkészíteni szabadon választott témakörben, egy az IB-ban oktatott tantárgy keretében,felkért oktató ("supervisor") felügyelete mellett.

A diákok általában az első év végéig kötelesek leadni dolgozatuk témáját, címét és a tantárgyat, amelyből írják. Ekkor jelölik ki számukra a munkájukat később folyamatosan ellenőrző, szükség esetén besegítő felügyelő tanárt is (aki természetesen az adott tárgy szaktanára kell, hogy legyen). A dolgozat mélységét, komolyságát bizonyítja, hogy egy szaktanár egy évfolyamon csak meghatározott számú - általában hat-nyolcnál nem több - diák munkáját felügyelheti.

A tanulók dolgát könnyítik az évenként az iskola által megjelentetett terjedelmes, minden pontra kitérő általános, valamint a tárgyankénti ismertetőfüzetek, melyekben a "szerző" hasznos tanácsokat, útbaigazítást talál a témaválasztástól a szakdolgozatok értékelésének módjáig minden felmerülő kérdésre.

A nyári szünidő a kutatómunka ideje, s ősszel, rögtön iskolakezdés után indul a rendszeres egyeztetés, megbeszélés, esetleg javítás a felügyelő tanárral. Az esszéknek általában november közepére-végére kell elkészülniük, de az iskola csak márciusban továbbítja őket Londonba elbírálásra.

GUIDED COURSEWORK - A fenti esszéhez hasonló, 2000 szavas dolgozat, melynek megírása egyes tárgyaknál érettségi követelmény (nélküle, vagy értékelhetetlensége esetén az adott tárgyból tett vizsga, s így a nemzetközi érettségi is semmis).

A "guided coursework" szükségessége a társadalomtudományi kategória tárgyaira(filozófia, közgazdaságtan, kultúrtörténet stb.) jellemző, s témájában valamivel erősebben kell kötődnie a kurzus tananyagához. A diákok munkáját a tárgy szaktanára felügyeli.

THEORY OF KNOWLEDGE (TOK) - Egy tudáselméleti kurzus elvégzése. Ez egy legalább 100 tanított órát kitevő tantárgy. Alapvető filozófiai fogalmakkal, logikával, matematikával, a tudás, a vallás, az etika, a morál témaköreivel, a különböző tudományok gondolkodásmódjával, működésével ismerkedik a diák.

A tanfolyam célja, hogy segítsen a tanulónak önmagát, mint tudás birtokosát felismerni, hogy felfedje és vizsgálja azokat az alapvető jelentéseket, melyeken át a világ megtapasztaljuk, s hogy a tudást annak tárgyával egyeztetve a tudás természetével ismerkedjék. "A TOK-kurzus az IB-program kulcseleme. A cement ez, mely összetartja az IB tégláit." (Szó szerinti fordítása a TOK-t bevezető előadás kezdő mondatainak 1996 jan.-ból, Duino, UWC-AD).

Az előadások két féléven át heti két alkalommal zajlanak, fele alkalommal kisebb csoportokban, máskor az egész évfolyam egybehívásával. Gyakori a meghívott előadók jelenléte - ezek részint az iskola tanárai, részint a közeli - s néha az egyes európai - egyetemek professzorai. A részvétel kötelező, s igen kisszámú hiányzás is a kurzus megismétlését eredményezheti. A megvitatott összes témakörben minden hallgatónak rövidebb, 250-300 szavas beszámolót vagy önálló tanulmányt - ún. " TOK-journalt" - kell írnia, szerzett ismereteit bizonyítandó.

Mindemellett két 1200 szó körüli hosszúságú, előre megadott, a kurzus témaköreit magába foglaló címjegyzékből kiválasztott esszékérdés kidolgozása vár még az ismeretelméleti tanfolyam tanulóira. Ezek az írások szintén összetettebb, elmélyült munkát igényelnek, értékelésen elért eredményük beszámít az IB végleges pontszámába.

WORLD LITERATURE - Világirodalom. A minimum 50 órából álló tanfolyam azok számára kötelező, akik a feljebb már említett "A" nyelvüket (vagyis anyanyelvüket) nem tudják a rendes órakeretbe beilleszteni (számukra két megoldás létezik: vagy "bejáró" tanárral havi egy-két órában, vagy önszorgalomból, maguk által összeállított programtervvel jelentkeznek, s készülnek a vizsgákra). Mivel az ő alacsony óraszámuk nem teszi lehetővé a világirodalmi betekintést, két féléven át heti egy alkalommal ismerkednek annak néhány nagyobb alkotásával. Ezek közül külön figyelemmel és részletességgel a
Szophoklész : Antigoné,
Athol Fugard : A sziget c. drámákkal és
Franz Kafka : Az átváltozás c. elbeszéléssel,
melyek alapján az első félév végén összehasonlító elemzést kell írniuk a diákoknak kb. 1200 szónyi terjedelemben. S bár az előadások angol nyelven folynak, némi könnyebbséget jelent, hogy a dolgozatot mindenki anyanyelvén írhatja. Ez az írás is IB-követelmény, s bár vizsga nincs e tárgyból, a beszámolók Londonban értékelésre kerülnek.

ACTIVITIES 4Az IB-t megszerezni vágyóknak nemcsak elméleti, de gyakorlati munkával is ki kell azt érdemelniük. A két év alatt kötelező heti fél napot valamely (legalább egy) alkotó tevékenységre fordítaniuk, s ugyanennyi időt sporttal tölteniük. Munkájukról félévente jelentés születik, mely igazolja részvételüket, értékeli aktivitásukat. Hiányozzék bár egy félév riportja is, az a hallgató IB-diplomájába kerülhet!

SOCIAL SERVICE - Szociális munka. A diákoknak két éven át, heti egy délutánt kötelező a társadalomért végzett munkára szentelniük, mely a kertgondozástól az idős egyedülállók látogatásán át a menekülttáborok vagy fogyatékos gyermekek otthonának rendszeres felkereséséig sokféle arcot ölthet. A lehetőségek különbözőek, a helyi adottságoktól is függenek, no meg a diákok találékonyságától és lelkesedésétől is. A kötelesség elmulasztása itt is hasonló következményekkel járhat, mint azt az előbbiekben már láttuk...

COLLEGE SERVICE - Az IB-programba bekapcsolódó UWC-k saját követelménye a heti egy délután időtartamú, a kollégium javára végzett munka. Ez a könyvtári polcok rendbetételétől a laboratóriumok takarításán át az irodai munkában való segítségig megintcsak sokféle formát ölthet.

Ezek tehát - a teljesség igénye nélkül - a nemzetközi érettségi fő feltételei. A hat tárgyból tett érettségi vizsgán a legmagasabb elérhető pontszám a 42, ehhez járulhat még 3 ún. "bónuszpont", melyeket a kurzus során írt TOK (ismeretelméleti) és az extended (kiterjedt) esszék érdemelhetnek ki. Ez összesen 45 pontot jelent, de ilyen eredmény tízévente is alig születik az egész világon.. A negyven ponton felüli eredmények rendkívül kimagaslónak, szinte zseniálisnak, s bizony, ritkának mondhatóak. ( Saját megjegyzésem:  Szingapúrban eddig 5 magyar ösztöndíjas diák érettségizett, ebből négy 40 IB pont felett teljesített/fog teljesíteni remélhetőleg :) és volt egy 45 pontos is a múlt tanévben, őt Tóth Evelinnek hívják és jelenleg a Middlebury College (USA) tanulója! Tehát a magyar UWC büszke lehet, hogy a diákjai "zseniális" és "ilyen eredmény tíz évente is alig születik az egész világon" eredményekkel hasítanak az UWCSEA-ban.)

Ahhoz, hogy valaki sikeres vizsgát tegyen, 24 pontot kell elérnie a második év végén, hat tárgyból tett vizsgán, s mindemellett teljesítenie kell a társadalmi munkára, a kreatív és sportelfoglaltságokra, az ismeretelméleti kurzusra, a tantárgyak estleges plussz-követelményeire vonatkozó elvárásokat is. Vannak persze egyéb előírások , mint például az, hogy a HL (emelt szintű) tárgyak átlaga külön legyen legalább négyes, de ezeket mind felsorolni csak egy terjedelmesebb írásban lehetne.

Álljon a fejezet végén néhány statisztikai adat 1988-ból! Akkor a világ 54 országában voltak IB-iskolák. A 343 benevezett intézmény közül (aki tagja az IB szervezetének) 270-ben vizsgáztak diákok, akik a világ 143 nemzetét képviselték. A sikeresen vizsgázó 2643 tanuló közül a legtöbben (232-en) 30 pontot értek el, 40 pont felett már csak 163-an voltak. Összesen 779-nek nem sikerült az IB, a leggyakoribb pontszám (146 tanulóé) itt a 23 volt, de még 258-an érték el a 24 pontos határt, s csak egyéb hiányosságok miatt nem kaphattak teljes diplomát.

Azóta már szerte a világban sokkal több iskolában tanulhatnak, dolgozhatnak diákok a Nemzetközi Érettségi szellemében, s kísérleti jelleggel Magyarországon is beindult a képzés egy iskolában.

 Néhány szó az IB jelentőségéről. A Nemzetközi Érettségi diplomájával rendelkezők vizsgáik letételével bizonyították, hogy megfelelnek a középfokú oktatás követelményeinek, s azt sikeresen be is fejezték. Az egyetem előtti utolsó két év e különleges képzési formája lehetővé teszi, hogy a diák ma már a világ több, mint 800 egyetemére felvételi vizsgára jelentkezhessen, sőt, az IB-diploma több esetben kedvezményekhez, esetleg felvételimentességhez is juttathatja birtokosát.. Ezzel tulajdonképpen kinyitja a világot a továbbtanulni szándékozók előtt, hisz a világ legtöbb egyeteme elfogadja jelentkezésüket. "


(A teljes forrás: www.uwc.hu oldaláról származik.)



Bolondballagás:

Itt is van, csak két napos és az iskola falain belül zajlik. A jelmezeket sokan saját maguk készítik. Hanna első nap Joker volt, második nap szivárvány. A Jokeres jelmezhez ügyesen kellett kifestenie magát, a szivárványos jelmezzel azonban bőven volt munka, hiszen A-Z-ig az egészet ő tervezte és készítette.




Ő a jobb szélen, mint pixeles szivárvány :)







Hippi szülinapoztak:

Az egyik osztály társának volt a szülinapja.





Leavers day és leavers night:
https://www.youtube.com/watch?v=bprgrT760Ms

Ezeken a napokon igen sok féle esemény részesei lehetnek a végzősök.
Az iskola vezetősége, a fiatalabb - az idősebb diákok beszédeket mondanak, díjakat adnak át (itt vehette át Hanna a Gavin Waddell díjat ), táncolnak, énekelnek, zenélnek.
...és ezt zárja az est, egy közös búcsú vacsora, csiniben a 11.-es évfolyammal. 
A 11.-esek elbúcsúztatják a végzősöket, videókat vetítenek, műsorral kedveskednek, személyes ajándékokat adnak át.
Hanna pld. Banksy díjat kapott és mellé egy flakon falfestéket. 

...és egy kis Leavers Funny UWCSEA videó a vicces tanárokkal (benne van Hanna is): ITT

A múlt évben végzett diákok egy kis csoportjának üzenete az érettségizőknek: https://www.youtube.com/watch?v=Zh1b2ppPqBQ



SL Math  osztálya

HL History osztálya


2013-2014 évben a szobatársai


2014.05.24.-én lesz a ballagása. Sajnos nem leszünk ott. Szerencsére az iskola gondoskodott arról, hogy online nézhessük.
Lassan bekészítem a több zacskónyi papírzsepit. Biztosan szét fogom bőgni magam. Örömömben, bánatomban, hálából. Ez lesz az én vegyes bőgésem.

Most kezdődik az utolsó hete Szingapúrban.
Hihetetlen, hogy máris vége....



II. Erzsébet királynő ellátogatott a UWC Atlantic-be:




Érdekességek:

Nagy örömünkre az új Örmény UWC ösztöndíjasa 2014. szeptemberétől,  egy székesfehérvári fiatalember, aki ráadásul abba a gimnáziumba jár, ahova két éve az én lányom.
Gadó Krisztiánnak hívják és nagyon szorítunk neki!:) 

Kalóz támadás a Malacca szorosban: https://www.youtube.com/watch?
v=P1sLv5GbJoU&feature=youtu.be

Plasztika láz Dél-Koreában: http://asiaport.hu/index.php/hetkoznapok/korea/9273-plasztika-laz-del-koreaban

Egy kultúra, ahol a nők vére mérgező: http://disrupt.blog.hu/2014/03/22/egy_kultura_ahol_a_nok_vere_mergezo



8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Atya ég! Ez ilyen nehéz?

Névtelen írta...

Sziasztok,minden elismerésem!
Sok sikert!

Névtelen írta...

Puszi,puszi nagyon örülünk és további sok sikert kívánunk:

Balláék

Névtelen írta...

Félelmetes és lenyűgöző ! A lányka őrülten okos, az édesanya kiváló író, nagy örömmel olvastam minden sort. Köszönöm szépen hogy megismertetted velünk az UWCt. Azt hiszem, hogy ezek a gyerekek az igazi kiválasztottak és nem is véletlenül! Csodálatos amit Hanna elért, megemelem a kalapom előttetek. Nagyon drukkolok a további életéhez :)

Ágnes P.

Névtelen írta...

Hello

Ámulva olvastam! Grat

Névtelen írta...

Imádjuk ezt a blogot!
Szeged

10/a

Névtelen írta...

Hahó!
Ügyes és szép is ez a lejány :D
Megérdemelte

Névtelen írta...

Jó napot!

A blog olvasója vagyok és egy gimnáziumban tanítok.
Nagyon érdekes volt számomra ezt a fejetet és a különbséget látni a magyar és nemzetközi érettségi követelmény rendszer között.
Engem elkeserített.
Sajnos a színvonal, követelmény, lehetőségek és sorolhatnám évről-évre lentebb csúsznak.

Nem ártana változtatni, mégpedig gyökeresen.

Kívánok a lányának további szép sikereket.
Óriási szerencse és nyilván egy tehetséggel megáldott, okos emberke is kell egy ilyen lehetőséget, ilyen eredményekkel végig csinálni.

Üdvözlöm:

Dr. Hné. Sz. Melinda