Miről is szól ez a blog?

Egy kis "rólunk" egy kis irodalom, egy kis képzőművészet és 69 fejezetnyi történet "Hanna ment Szingapúr" címmel arról a két évről, amit a lányom az United World College ösztöndíjával Ázsiában töltött.

A JOBB OLDALI SÁVBAN:

" BEMUTATKOZÁS ÉS ALKOTÁSOK" címszó alatt kedvedre válogathatsz!

Biztonsági öveket bekapcsolni!

Jó olvasást!

-------------------------------------------------------------------------------


2013. február 28.

H A N N A  M E N T  S Z I N G A P Ú R




38. FEJEZET


( a többi fejezetet, lefelé görgetve
találod meg )


(Szerző: Dreska Ildikó)



Egy ágyban egy idegennel, az első szingapúri kiállítás, két újabb magyarországi elismerés, kisfilmben a "kismagyar", a Valentin napi meglepetés, lassan itt a búcsúzás, magyar zászló Shelby Davis nyakkendőjén, mégis Ázsiában maradok, kutya nevelési tanácsadás skypen, ha csak egyetlen ember, sárkányosban jártam, ropogtatni valók, mai meditáció.





Egy ágyban egy idegennel:

A neve: Ágyi Poloska, származási helye: nagy eséllyel Bali.
Utazás célja: szerelem és szingapúri városnézés.
Jövőbeni tervek: UWCSEA-s tanulmányok megkezdése és párválasztás.
Az összefekvés tetlegességig fajult: zaklat, vért szív (nyakon, lábon, karon, hason, háton).
Tünet: 5ft-os érme nagyságú vörös foltok testszerte, borzalmas viszketés, éjszakai molesztálás.
Az áldozat anyjának nyilatkozata a sajtó felé: Megijedtem, mert még sosem láttam ennyire bizarr csípéseket, és amikor skypen keresztül szembesültem azzal, hogy alig van ép bőrfelület a lányomon, azt hittem már megint valami extra, csak általa összeszedett, kezelhetetlen fertőzésről, betegségről van szó.
Megoldás: ágy gondos átkutatása, ágynemű és minden egyéb ruházat mosása, fertőtlenítése.
Következmények: az elkövető vízbe és vegyszerbe fúlásos halála.
Az áldozat anyjának nyilatkozata a sajtó felé: Önvédelem.
Az állatvédő áldozat hölgy nyilatkozata a sajtó felé: Sajnálom Poloskát, mert ő csak a dolgát tette.



                                                                      Varga Hanna
                                                                       Rasta Man


Az első szingapúri kiállítás: 

A arte de escutar é como uma luz que dissipa a escuridão da ignorância.
                                                  (Dalai Lama)



:)
Nyomon vagyunk! Szingapúr, ugye tényleg alakul a molekula?

Azaz egy kiállítás keretében bemutathatta az összes Szingapúrban készített munkáját.
És boldog, mert azóta rengetegen megkeresték.
Tanárok, iskolai alkalmazottak, diákok. 
"Nem is tudtam, hogy te így tudsz rajzolni..............."
Gratuláltak.
Íme itt a film, ami a kiállítás meghívójaként készült az iskolában, benne az ő egyik kiállított munkája.

 http://www.youtube.com/watch?v=fkhqfOV1vjM&feature=em-uploademail


                                                  Varga Hanna

                                                                       Bomlási folyamatok


Két újabb magyarországi elismerés:

A Középiskolások Országos Képző-, Ipar és Fotóművészeti kiállításán 2013. három alkotását választották be a kiállításra, mely 2013. március 10.- április 10.-ig tekinthető meg a Kondor Béla Közösségi Házban, Budapesten. 
Kiállított munkái: Raszta man, Küzdelem az életért és  Idegpályák.
És....!!!!





három fotója díjat nyert és bekerült az Országos Gyermek és Ifjúsági Művészeti Találkozó 2013. művészeti évkönyvébe.
A fotói április 10.-től tekinthetők meg szintén a Kondor Béla Közösségi Házban. 
Az öröm óriási!
Ez már a második magyarországi siker egy hónap alatt,  és mióta újra elkezdett hazai földön pályázni.



( Ezeket a fotókat nagyban a http://angyaltollacskak.blogspot.hu/2012/09/hanna-ment-szingapur.html blogrészben a 13. Malajzia és 21. India fejezeteknél tekintheted meg nagyobb méretben. 




                                                                  Varga Hanna
                                                               Küzdelem az életért



Kisfilmben a "kismagyar":

Az anyanyelvi napról már írtam a A 33. FEJEZETBEN

Egy film is készült róla.
Íme:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8Kq7lJIfXE4#!









A Valentin napi meglepetés:






Az UWCSEA-s fiúk remek összeállítása az UWCSEA-s lányoknak:

http://www.youtube.com/watch?v=3NnXxBt1hZ8&feature=youtu.be












Lassan itt a búcsúzás:

A 12.-esek az utolsó hónapokat töltik az UWCSEA falai között, hiszen számukra nemsokára

véget ér itt az élet.
Egy emlék lapot állítanak össze, rajta a két évük legfontosabb eseményeivel és a hozzájuk legközelebb álló emberek fotóival.






















Magyar zászló Shelby Davis nyakkendőjén:

Shelby Davisról  A 35. FEJEZETBEN írtam. 
Utoljára 9 éve járt Szingapúrban.
"Mindenki nagyon várta. Egy kedves, barátságos, közvetlen, végtelenül aranyos, jószívű ember.
Nagy élmény volt találkozni és beszélgetni vele. "


video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L_cklRsTI5A



                                                          Shelby Davis a 12.-esekkel.



"Mégis Ázsiában maradok":

Néha (vagy mindig?), csak kapkodom a fejem, hogy miképpen tud itt változni az eredetileg eltervezett
felállás.
Bármiben.
Jön egy lehetőség, egy újabb ötlet, egy újabb cél. ....és borul minden.....
Esély nincs itt kényelmesen hátradőlve unatkozni, vagy akár egy hónappal is előre tervezgetni.
Micsoda pezsgés, micsoda mozgás, soha nincs megállás!

Tehát a totális beleszerelmesedés Indonéziába után, a terv úgy változott, hogy az IB érettségi után jelentkezik
egyetemre, de egy évet halaszt, és elmegy önkénteskedni Balira.
Az iskola le van szerződve több ázsiai szervezettel, akik különféle területeken fogadnak önkénteseket.
Tanfolyamot kell végezni hozzá, pontos tervet és pénzügyi kalkulációt készíteni,  és megpályázni egy újabb UWCSEA-s ösztöndíj keretében.
Újabb munka, újabb kihívás, és újabb reménykedés, hogy sikerül és minden a tervek szerint mehet.
Szerencsére Hanna kora is megengedi ezt a lehetőséget, mert általánosságban elmondható, hogy egy évvel
fiatalabb a többi UWC-stől.
Tehát jelen pillanatban ez a terv.





Kutya nevelési tanácsadás skypen:

Van egy új kutyánk. A neve Frakk. ( egyenlőre a macskám réma!)
Az eredeti neve: Oli, de mivel a másik ebünk Ozi (vagy Zokni), ezért nevet váltottunk.
Már hallgat rá.
Ő az a kutyi, akit kb. egy hónapja talált aptya, és megesett rajta a szíve, hazahozta.
Még akkor elvittük állatorvoshoz. Azt gondoltuk, hogy a chip majd segít eljuttatni a gazdájához.
De nem volt chipje.
Számos helyen adtam hírül, hogy keressük a gazdiját.
Másnap reggel Dana kiment vele játszani az udvarra és ő játék közben megharapta.
Egy hiperaktív, játékos, barátságos kutyusról van szó, tehát nem agresszióból tette.
Viszont a harapás sajnos éppen elég mély volt ahhoz, hogy elindítson egy lavinát.
Vagyis sürgőssé vált a gazdi megtalálása és az, hogy az oltási könyvet kézhez kapjam, hiszen
semmit nem tudtunk róla. Azt sem, hogy be van-e oltva veszettség ellen.

Kétségbeesett keresésbe kezdtem.

Az utolsó pillanatban kaptam egy telefont..........megkerült  azdi és az oltási könyv.
Oltva volt.  
Részleteket nem szeretnék erről írni, mert nem......
A gazdi lemondott a kutyusról, nekünk pedig nem volt szívünk sem a gyepmesternek, sem a menhelynek átadni. 
Azt sem engedtem, hogy karanténba kerüljön.
Ha  két hétre ketrecbe zárták volna, bánatában elpusztul.
Úgy voltam ezzel a kérdéssel, hogy bár van már a menhelyről kutyánk, meg macskánk is, de ha már így alakult, akkor elfér még egy kutyus nálunk.
Arról nem beszélve, hogy két nap elég volt ahhoz, hogy megszeressük.
Azóta sem bántam meg, okos, hálás, szeretetre méltó jószág.

Pontos súlya 25 kg, Ozikáé 5 kg, és Bagdadka macskámé pedig kb. 10 kg.
Frakk már ül, pacsit ad, nem ugrál az ajtóra, de még folyton két lábra állva ölelget ha meglát, és ha szalad a macskám az udvaron, akkor kigyullad a vadász ösztön benne.
Arról nem beszélek, hogy Károly bácsi ( aptya, aki egyébként nem Károly, de most az ), egyenlőre még suhanva, repülve tudja csak sétáltatni, vízhólyagokkal a tenyerén. 

Tehát:
Szingapúrban Hanna 10 SGD összegben remek szakkönyveket vásárolt, ami az állatok viselkedéséről és neveléséről szól.
Most ezeket tanulmányozza .
Én megírom a problémát, ő meg a rendelési idejében szakmai tájékoztatást nyújt vagy a gyakorlati
tanácsok elsajátításához filmet készít.
Amit úgy kell elképzelni, hogy egy asztalnál ül, szigorúan UWCSEA-s egyenruhában.
A háttérben kék felhőcskék mozognak, formálódnak.
Mozdulatokkal és szavakkal mutatja meg, hogy pld. hogy kell sétáltatni egy kutyát, miképpen tanácsos fogni a pórázt, milyen jelzéseket kell alkalmazni a kutyus helyes viselkedéséhez.

Frakk nagyon jól nevelt kisfiú lesz.


                                                             Frakk és Ozika



Ha csak egyetlen ember.......

ÍGY IS LEHET VILÁGOT VÁLTANI.
(az ember nem csak a romlásban, de a teremtésben is Isteni hatalommal bír)
Az ember, aki fákat ültetett


http://www.youtube.com/watch?v=uO2DboE4yK4



Sárkányosban jártam:


                                               Varga Hanna munkája 

                                                                                2011.
...........................................................................................


Most rettentő csúnyát fogok írni. Pedig egyáltalán nem akartam. 
"Engedem, had fájjon (menjen)....szaladjon kifelé belőlem gondoltam egyetlen...."

Éppen arra volt egy hivatalos dolgom. A "sárkányosbolt" fele. Magyarban.
Mostanában minden érdekel, ami Ázsiával kapcsolatos. Éppen az emberek viselkedésére, a nők és gyermekek helyzetére és a különféle ázsiai népek kultúrájára cuppantam rá erősen.
Szeretnék  majd ebből legalább egy fejezetnyi érdekességet írni.

Itt már jártam előtte is néhány apróságért, mert "ócóóó".
Egy amolyan bevásárló centrum féleségben található az emeleten. Ott, ott, pontosan ott.
Amikor beléptem, a balra eső pultnál láttam tüsténkedni egy k......nai úriembert (aki a Főnök).
Én mindig köszönök, ha belépek valahova ( nem tudom, ki hogy van ezzel). Most is így tettem.
Főnök felém sem nézett, nem is fogadta a köszönésem.
Hát jó, biztos nagyon el van foglalva. Gondoltam én. ( mert mindenkinek jár egy második esély ).
Bóklásztam a temérdek ruhanemű között és kb. fél óráig babráltam a "pult előtt kettővel" sorban, hogy innen tudjam figyelni emberünket, a Főnököt.
Ő volt a pénztáros és a dirigentó is egyben.
Néhány nem őféle alkalmazott pakolt, rendezett, próbafülkéknél ruhát osztályozott.
Szépen, kifejezetten szerényen, csendben tették a dolgukat.
Többször odamentek Főnökhöz kérdeztek valamit.
Főnök nem nézett rájuk, parancsolós (ha nem akarok nagyon finomkodó lenni, akkor azt írom: lealázó) stílusban odavágta, odaköpte, odaordította a választ. Sárkánynyelven. 
( Mert ezt már megszoktam: ha bármilyen okból külföldiába szakadunk, az csak természetes, hogy tudjuk, próbáljuk tudni az adott ország nyelvét, ha rövid időre utazunk akkor ugye legalább az alap dolgokat (pld. köszönés, hasznos kérdések, némi kedves mondat), ha meg ott is élünk már egy ideje, akkor evidens, hogy ha nem tanuljuk is ránk ragad. 
Meg akarjuk is, hogy ragadjon, mert szeretnénk beilleszkedni, és mivel mi mentünk oda, így nekünk kell megtenni a lépéseket ez irányban. 
Ez a magyar kisember sorsa. )

Az alkalmazottak csendben összenéztek, de nem szóltak semmit.
A boltban csend volt, csak a vállfák kattogását a cipőtalpak kopogását lehetett hallani.
Kicsit úgy éreztem magam, minta múzumban vagy templomban járnék, ahol illik csendben lenni.
De ha te csak  egy boltban vagy "rádparancsoló" csendben, akkor az nyomasztó, én legalábbis ezt éreztem.
Ezzel az érzéssel párosult még, hogy a legutolsó literes bugyi is be van chipezve, meg az "egypárzokni", és a "bejáratkijáratnál" is biztonsági kapu leledzik, tehát itt mindenkit figyelnek, itt mindenki gyanús. 

A próbafülkénél külön alkalmazott ellenőrzi, egy kezedbe nyomott számkártyával, hogy hány db. terméket vittél be a függöny mögé és hányat hoztál ki. 

A pénztárt a Főnök kezeli.
Te felteszed a bevásárlókosarat a pultra, ő meg kivágja belőle a ruhákat, aztán beleb............... őőőő belevágja egy neilonba.
Nem szól mennyit fizess, mi a francnak, ott van a pénztárgép kijelzőjén. 
Odadobja a visszajárót, mily csoda még számlát is ad!!! (ritka pillanat és megbecsülöm ) és esküszöm figyelem!!!! senkire nem néz rá.
Senkire.
Nem köszöni meg a vásárlást és amikor kimegy a vevő és üdvözletét küldi, akkor Főnök erre sem reagál.
De az alkalmazottak sem.....

A főnök egy alacsony, fekete, mandulandusz szemű ( mert milyen is lenne ), számomra megállapíthatatlan korú ( 2o és 4o között valahol )férfi, tényleg nagyon bunkó, tényleg nagyon arrogáns.
Egyetlen dolog hiányzik a kezéből. (villan fel bennem )  
Mennyivel kifejezőbb lenne a viselkedése, ha a pénztárgép csattogtatásán túl egy ostort tartana a bal kezében ( az úgyis a kakitörlős) és jól odacsettingetve vele ha mérges (mert szerintem ő mindig az), a padlóra, hogy biztosan még a lélegzetét is visszatartsa a vásárló, annyira hallgasson, vagy az alkalmazottak hátára, ha hülyeséget vagy "mostnincskedvem válaszolni" dolgot kérdeznek. 

Ott álltam és már fél órája tologattam kb. három méter szélességben a ruhaneműket és figyeltem ezt az embert.
Rájöttem izgulni valóm sincs amiatt, hogy mit szól, ha észreveszi, mert egyszerűen tudomást sem vett rólam. 
Az arcára ráfagyott valami hihetetlenül hideg közöny, amolyan leszarom stílus, a mozdulataiból pattogtak a feszültség villámok.
Még akkor is tapogatta a pénztárgépet vagy szöszmötölt a pult alatt, amikor nem állt előtte vásárló.
Ha megunta, akkor kiviharzott az alkalmazottakhoz és odadobott néhány jól megnyomott szót.
Senki nem szólt vissza, és nem is kérdezett.

Mennem kellett.
Kék kosárral a karomon elsétáltam a pultja előtt.
- HÉÉ! kiáltása kettévágta a bolt "légyzümmögéstsemhallok" csenjét és felém bökött a mutatóujjával. 
Éreztem ahogy pontosan a fejembe szúr, a körme kiböki a szemgolyómat, ami csak halkan mer toccsanni a padlón.
Rámförmed a "sárkánynyelven".
Gondolom azt, hogy mért nem vettem semmit, mert most az ujja a kosárra is a szívbajt hozza,  amiben ott dermedt az üresség.

Megemelem, hogy lássa a hülye tényleg nem ügyeskedek ki benne semmit.
Sárkánylehel még valamit az orra alatt......
Én még mindig illedelmes vagyok. Köszönök. Nem köszön.

Annyira bíztam ebben a napban, ebben a boltban, hogy majd most én olyan, de olyan jót meg magasztosat fogok írni arról, hogy jártam egy sárkányosban, ahol folyton mosolyogtak, lágyan, kedvesen beszéltek. Érdeklődően, udvarisan próbáltak a kedvembe járni, és ahol a kellemes vásárlás érdekében, finom ázsiai zene szólt.
Elképzeltem, hogy le is pacsizok a Főnökkel, a fél órát azzal töltjük, hogy Ázsiáról mesél nekem.
A végén még azt is felajánlja, hogy ha legközelebb jövök, akkor tíz százalék kedvezményt  kapok, mert tartsunk mi össze, mert ugye mi jó barátok vagyunk? 

Elsétálok a parkoló irányába, beülök a kocsiba és hátradőlök.
Kiengedem a gőzt. Talán OM mantráznom kéne.
Helyette megsimogatom "okosbuksifejemet", hogy már megint mennyire "tökheppire" bízom abban, hogy csudifényes, csudijó és csudicuki a világ!
Én "néhamindig" annyira lelkes tudok lenni, hogy "akkorapiszkosul seggreesekhogymégna".
Ja, de ott gyermekem, aki vagy Szingapúrban.................



Ropogtatni valók:


Világhírű egyetem Malajziában, vagy mégsem?

http://index.hu/belfold/2013/02/23/charlesmolnar/


Az Istent játszás egyik következménye:

http://www.greenfo.hu/hirek/2013/02/23/kinai-rakos-falvak


Itt szívnak a legtöbbet:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6lLHYcdxYHMJ:www.blokkmedia.com/hirek/az-indonez-ferfiak-cigiznek-a-legtobbet/+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_en%7Clang_hu&client=opera

és  

http://www.origo.hu/nagyvilag/20121128-indoneziai-gyerekek-a-cigaretta-fogsagaban.html


Mai meditáció:

http://www.youtube.com/watch?v=h9lgSUmXwkY




A 37.-36.-35.-34.-33.-32. FEJEZETEKHEZ KATTINTS ERRE A SZÖVEGRE!





A 39. FEJEZETHEZ KATTINTS ERRE A SZÖVEGRE!



AZ 1.-31. FEJEZETEKET PEDIG A FŐOLDAL JOBB OLDALÁN:
HANNA MENT SZINGAPÚR (1.-31.) FEJEZETEK
CÍMEN TALÁLOD MEG EGY KÖTETBEN.

LINK ITT:






















Nincsenek megjegyzések: